29. sij 2014.

             TESAWWUF-ISLAMSKA MISTIKA


Treći dio                                                                                                                    Mjesto sufizma u Islamu  
U poslijednje vrijeme, osobito među sufijama, javljaju se objašnjenja  kojima  se želi dokazati da Kur'an a.š. i Hadisi šerif odobravaju  sufijsko ućenje koji su se ozbiljno  posvetili  istraživanju sufizma.   


      
 Na žalost neki teolozi koriste grupe koji nisu dolićne kao sufije,  pa sufizam kao oblast (mišljenje-vjerovanje) bacaju u negativnu sliku.

Zato je stalna želja znanstvenika koji žele dosegnuti  ''nešto'' što je izvjesno u tim duboko skrivenim  osjetilima  da bi pokušavali definirati  spoznaju  ma'arifeh, među njima je  i šejh Gazali koji je bio i sam sufija,tako da on ovako definira spoznaju:
Ma'arifeh je sreća koju Allah subhanehu obečava bogobojaznima, to je spoznaja Gospodara koji vlada svim postoječim,    što znaći da nema ničeg što postoji osim Njega i Njegovih djela.



Prema šejh Gazaliji do spoznaje se može  doći na dva naćina: 

1. Naučivanjem i traganjem za dokazima što se naziva  istibsar i svojstvo je samo učenjacima (uleme) i mudracima (hukeme).

2. Intuicijom koja dolazi bez ikakvih predhodnih  radnji i traganja, sama od sebe i bez  povoda.

Ovaj prvi  način  šejh Gazali naziva ilham (intuicija), a drugi wajh (inspiracija).  
 Do prve spoznaje dolaze Božiji odabranici (ewlije), a do druge Božji  poslanici.

Wajh Božjim poslanicima dolazi putem meleka,dok ilham sufiji  dolazi od Boga izravno,bez posredništva.
Po svemu sudeći i potvrde  koja nam daje Kur'ani Kerim vidimo još konkretnije primjere gore rečenoga...



Sufija se  međutim  treba boriti  protiv  svojih strasti,protiv loše strane  svoje duše kako bi dosegao stupanj ilhama.

Božja  Objava  Kur'ani Kerim, ima četiri oblasti koje sam u prijašnjim tumačenjima (bloggovima o duhovnosti) pisao, a to su:

1.   eš šeri'at
2.   et tarikat
3.   el hakikat
4.   el ma'arifa,   koja jedna otvara drugu  oblast  i preteće se lančano  u  savršavanju   ilma i spoznaje...


čitanje ovog blogga (i prijašnjih) koji sam pisao  u kratkim crtama  i opišem sufizam,tarikat.. da bi pobio onih koji degradiraju ili omaložavaju tesawwuf 
time i islam,   svojim rijećima(razni,alimi hoxhe ...) i svojim ponašanjima (šejhovi , derviši...) 



                                                                      uz aškuselam  šejh Hajrula Osmani





                                                              Huu







28. sij 2014.

           TESAWWUF-ILAMSKA MISTIKA






Drugi dio
Porijeklo rijeći tesawwufa

Opće je mišljenje da je izraz rijeći tesawwuf infinitivni oblik od tesawwefe,jetesawwefu,tesawwufunu, nastao od arapske rijeći suf što ukazuje  na odjeću od vune koja  je potom postala stalni životni pratilac onoh muslimana koji sebe nazivali sufijama.   Tako bismo se  mogli složiti  s'mišljenjem  g. Masignona koji ostale predpostavke o porijeklu  rijeći tesawwuf, kao što su da ona potjeće od ehl- el suf koja označava  ljude koji su klanjali u prvom safu ili da tesawwuf asocira na pleme Benu Suf,ashabi koji su bili u sofi s'Božjim poslanikom..itd odbacuje se kao neosnovane.  




        
 (Svaki malo ućeni  šejh iz bilo kojeg tarikata zna  da sufiji su bili i prije  Objave Islama i kako su vjerovali i prihvaćivali Islam kao svoju vjeru,oni su se razlikovali po tome što i jesu).







To vrijedi i za predpostavku  da je tesawwuf nastao od grčke rijeći  sophos,odnosno teosophia.       Pouzdano se međutim zna  da je rijeć tesawwuf prvi puta (više  ''službeno'') upotrebljena  u gradu Kufi,a potom  se proširila  i po drugim krajevima.      Pedeset godina kasnije rijeć   SUF oznaćavat će  sve  sufijske redove...





o.p. sveopće poznato je da su prijašnji fakihi i većina  Božjih  poslanika su se držali kao sufiji (postajali su).

Jedan  hadis  kaže, da  je  resulullah rekao vjernicima, kada ćujete  da sufi ćini dovu,reci amin iako ne ćuješ dovu njegovu...

u kratkim crtama tumaćio šejh Hajrula Osmani