TESAWWUF-ISLAMSKA MISTIKA
Treći dio Mjesto sufizma u Islamu
U poslijednje
vrijeme, osobito među sufijama, javljaju se objašnjenja kojima
se želi dokazati da Kur'an a.š. i Hadisi šerif odobravaju sufijsko ućenje koji su se ozbiljno posvetili
istraživanju sufizma.
Na žalost neki teolozi koriste grupe koji nisu
dolićne kao sufije, pa sufizam kao
oblast (mišljenje-vjerovanje) bacaju u negativnu sliku.
Zato je stalna
želja znanstvenika koji žele dosegnuti
''nešto'' što je izvjesno u tim duboko skrivenim osjetilima
da bi pokušavali definirati
spoznaju ma'arifeh, među njima
je i šejh Gazali koji je bio i sam
sufija,tako da on ovako definira spoznaju:
Ma'arifeh je
sreća koju Allah subhanehu obečava bogobojaznima, to je spoznaja Gospodara koji
vlada svim postoječim, što znaći da
nema ničeg što postoji osim Njega i Njegovih djela.
Prema šejh
Gazaliji do spoznaje se može doći na dva
naćina:
1. Naučivanjem i traganjem za dokazima što se naziva istibsar i svojstvo je samo učenjacima
(uleme) i mudracima (hukeme).
2.
Intuicijom koja dolazi bez ikakvih predhodnih
radnji i traganja, sama od sebe i bez
povoda.
Ovaj prvi način
šejh Gazali naziva ilham
(intuicija), a drugi wajh (inspiracija).
Do prve spoznaje dolaze Božiji odabranici
(ewlije), a do druge Božji poslanici.
Wajh Božjim poslanicima
dolazi putem meleka,dok ilham sufiji
dolazi od Boga izravno,bez posredništva.
Po svemu sudeći i potvrde koja nam daje Kur'ani Kerim vidimo još
konkretnije primjere gore rečenoga...
Sufija se međutim
treba boriti protiv svojih strasti,protiv loše strane svoje duše kako bi dosegao stupanj ilhama.
Božja
Objava Kur'ani Kerim, ima četiri
oblasti koje sam u prijašnjim tumačenjima (bloggovima o duhovnosti) pisao, a to
su:
1. eš šeri'at
2. et tarikat
3. el hakikat
4.
el ma'arifa, koja jedna otvara drugu oblast
i preteće se lančano u savršavanju
ilma i spoznaje...
čitanje ovog blogga (i prijašnjih) koji
sam pisao u kratkim crtama i opišem sufizam,tarikat.. da bi pobio onih
koji degradiraju ili omaložavaju tesawwuf
time i islam, svojim rijećima(razni,alimi
hoxhe ...) i svojim ponašanjima (šejhovi , derviši...)
uz aškuselam šejh Hajrula Osmani
Huu