23. kol 2011.

@shejhdushi

      ODGOJ I EDEB DERVIŠA U DANAŠNJIM VREMENIMA
      I NJIHOV  BEJ'AT  I   IHTISAB  NA SVOM PUTU




                          Bismillahir-rahmanir-rahim
elhamdulul-lahi rabil  'alemin vesalatu vesalemu 'ala resulina ve nebijina muhammed  ve 'ala ehlibejtil ešrefinet-tahirin  ve 'ala ve hulefai rašidine ve 'ala   a'ummetil muslimin
Eselamun 'alejkum ve rahmetulahi ve barakatuh.





Drugi dio:
(Da bismo razumjeli dalnji tekst, koji sam ponavljao kao nastavak prvog dijela)
Derviši koji su davali zavjet kod ispravnog šejha i oni  koji im se prima bej'at unutar ili vanjskoj formi dužnosti, pak oni koji daju ihtisab da budu nasljednici, zastupnici šejhovi prema potrebi zajednice,  oni moraju imati u svojoj gradnji period gdje se po etapama sposobnosti uz nadzor šejha -vekila razvijaju od početka pa do željene  granice.

Šejhovi nisu u istu hijerarhiju pa ih dijelimo na šejhove zastupnike,šejhove postneši hilafet do onog koji predstavlja skup šejhova pod jednom kapom to je šejh-šejhova-muršid.
Često smo oslovljavali sa baba(oče) šejh i starije derviše zastupnike ili nekog večeg ranga...
-Kako su derviši( muridi večinom bez škole moramo napisati slikovito i vrlo jednostavno da bi svi i razumjeli...
p.s..moguće da u nekim tumačenjima nešto bude ne jasno,tko nešto zna i razumije neka ne uzme bukvalno ,...neka se osloni na čitavu rečenicu i bit...hvala)





Doduše u Arabskome svijetu svi su derviši...ali kako kod nas (Balkan,Europa i šire) takvi derviši davaju sebi titule i kako smo naveli na prvome dijelu,
To nisu derviši,oni čine zlo sebi i zajednici i kao takvi su vrlo negativni u religiji gdje pokazuju pokrešnu sliku Islama(šeri'ata uopće).




 Postoje hijerarhija šejhova
 (način na koji su postupili,tko su i kako su došli)...
Sve ovisno od derviških redova  može se tolerirati nešto,ali kao što je baza šeri'at,sunet,hadith,hadika...moraju imati ispravni put i po tome se postaje šejh u nekoj od  hijerarhija...





1--postoji šejh koji ga narod postavlja,ako u nekoj zajednici ne postoje Islamske instuticije ili neki šejh... oni biraju među sobom nekog tko ima dobar amel,znanje i po mogučnostima da je stariji,da bi izvršavali puno zadaća po Islamskome šartu.
Njega se oslovljava sa baba derviš ili baba šejh.
(Taj  nije šejh koji se smatra po erkani tarikat,dok ne daje bej't kod nekog  muršida)
Takav slučaj je bio u Kosovskoj Mitrovici za šejh Habiba koji je bio derviš i dao bejat za šejha kod šejh muršida Hajrula Osmanija.




2--postoji šejh koji je derviš vekil, jer je šejh njega poslao u takvu zajednicu da izvršava zadaće gore spomenute (pod 1--).
kao prvi i ovaj drugi nisu šejhovi niti mogu primati  bej'ate,ali se mogu skupjlati  kao ašici...




3--postoji šejh koji kad se rodio, njegov je otac stariji šejh na samrti dao na amanet da kad bude "tamam" da mu se prima bej'at od nekog šejha,(možda određenoga).
kao takav zajednica ga prima za šejha ali on nije šejh po erkani tarikat dok ne daje bej'at za šejha kod nekog muršida.






4--postoji šejh resmi (unutar derviškoga reda) koji ga postavlja jedan šejh za
 šejha-vekila.  On može "stvarati"muride ali on kao takav ne može primati bej'at za nekog šejha (postaviti nekog za šejha).



5--postoji šejh koji je dao bej'at kod nekog šejha i još je imao sa svoje lijeve i desne strane po jednog šejha...(Onaj koji prima bej'at mora biti šejh halifa)



6--postoji šejh koji je dao bej'at kod nekog muršida i ima još tri šejhova oko sebe lijevi,desni i iza (sened) te muršid koji mu prima bej'at i mora biti po erčani tarikat i još jedan šejh koji dodaje zinetin(šejhovsku uniformu).
Taj šejh je šejh halifa i mora imati kemer ako je postneši
( inaće svaki halifa je postneši i nosi kemer)...
Tako da ne mogu biti dva halifa istog tarikata (reda)  na jednom mjestu.



7--postoji samahatina šejh muršid  koji daje bej'at pred više šejhova (od sedam šejhova i nadalje i da su šejhovi šuhuda -svjedoci  raznih  tarikata...barem četiri derviških redova)
Takav šejh postaje kao poglavar ostalim šejhovima (halifama) poznato kao šejhul-meših.






Evo to je u kratko navedeno u prvom dijelu i ovom (drugom dijelu)...
U Ime Allaha subhanehu i ljubav na resulallaha i njegovom čistom i časnom porodicom, napisao sam ovoj spis (kratko),da bi đemat znao kako se postaje šejh i zašto,kako mora biti silsila u hilafetu,kako se svi moramo vezivati za jednu kapu koja predstavlja Imama zemana koji je umjeren i na Allahovom putu i vođen Njegovom rukom...
 aškus-selam  svima braćo!

                             H  U

           
       ODGOJ I EDEB DERVIŠA U DANAŠNJIM VREMENIMA
            I NJIHOV  BEJ'AT I IHTISAB  NA SVOM PUTU

                                  
                                      Bismillahir-rahmanir-rahim
elhamdulul-lahi rabil 'alemin vesalatu vesalemu 'ala resulina ve nebijina muhammed ve 'ala ehlibejtil ešrefinet-tahirin ve 'ala ve hulefai rašidine ve 'ala  a'ummetil muslimin
Eselamun 'alejkum ve rahmetulahi ve barakatuh


                                                     
prvi dio:
Veliki dio šejhova ('alima) su pisali o sufizmu(dervišima) o njihovom putu ispravnosti i izbjegavajući negativne konotacije,  jer u normalno stanje to i nema, uzevši  u obzir izvor Kur'ana azimušan,hadithe,hadike i usmjene predaje koji su kako-tako "našli" opravdanje za ta svoja predavanja i napravili nešto što je opasno za vjeru svakog pojedinca ili zajednice. 
 Kad se tako dugoročno piše masa ljudi to prihvati i postaje opasno za tu religiju da svaki labilan vjernik ili oni koji bi omaložavali vjeru (tu religiju) nađu opravdanje da bi je kritizirali ili čak do te mjere vrijeđali...
Sve derviške zajednice (bratstva) raznih tarikata stvarali su zakon  unutar derviškoga reda.      Erkan (zakon) koji mora biti u skladu sa erkanom koji je uopče u Islamu to jest u sufizmu(šeri'ati Muhammed-Đaferi).  Svaki red ima sličnosti sa prijašnjim redom ali i ima malo razlike ...( stoječi,sjedeči,u sebi,tiho,glasno... i kako se uče evradi šerif).
Onaj tko je imao sreću da naiđe  na muršida (šejha-vođa) legitimnog koji (ima silsilu u svome senedu i hilafetu )može ako je uspravan i uporan da bude derviš-sufi, bez obzira na znanje (školovanje) koji mogu oni imati.
Kako je Islam religija dana od Boga i ne smije imati prisile gdje svako na svoju mogučnost (nijet-naum) pristupi koliko može jer Allah đ.š nikoga ne opterečuje preko mogučnosti svojih.   Islam je vjera koja potvrđiva i prijašnje objave i samim tim je potvrda, ali  je  i ona koja dijeli Istinu od neistine...
Sve tako malo po malo stvaralo se prostor za one koji nehotice ili namjerno ulaze u sufizam i prave razdor velikih razmjera.



                       
Kako  u vremena Božjih poslanika tako  Muhammeda (Allahov mir snjim) kad su se pojavljivali lažni proroci tako i u današnjim  danima ima lažnih autoriteta koji čak neki su uspješni i napreduju na veliko...ali kod tih odmah uočiš da nije to za što su se oni izjašnjavali u ime Boga, nego je bio osobni interes(položaj,veličina,profit ili diskriminiranje religije da se pokaže negativnom,udruže se u neke grupacije potkupljujuči mase i tako rade nedjela koje se svakom  zgažaju,i prave nered na zemlji.
Na to je upozorio i Božji poslanik Muhammed kad je rekao da će i u Islamu biti razne (sekte) koje će propagirati vjeru,ali svaka će biti u krivom osim jedne.
To sve zajedno vodi u košmar gdje običnom vjerniku se  "gadi" i na neki način prikriva svoju religiju ili pomalo posustaje u izvršenju Božjih zadaća (šartova).   Tako su se rađale samozvani šejhovi koji su nikli od onoh koji su bili sa dervišima ili su bili u društvu sa šejhovima kroz neki period pa su "nešto" znanja i pokupili.
Bez šejhovskog znanja (šeri'at-tarikat) oni su svoje neznanje opotpunili iz svoga intelekta koji je bio sve samo ne dobar i ispravan (to se dogodilo u mojem rodnom mjesti i šire, gdje sam kao dječak to pratio...pomislio sam kako oni to smiju da se tako ponašaju a sve  tobože u Ime Boga...to je zločin bez presedana!
Taj zločin se proširilo i svukuda po europi i svijetu,a njihov izvor znanja je postao internet.     Od takvih zajednica izađu znanja(tajnovita učenja) gdje nema ama baš nikakve veze sa Islamom pa čak i sa drugim religijama(u njiha ima svašta da ti pamet stane)...
Da ne nabrajam sve to što oni rade,samo hoču da skrenem pažnju da ne mogu tako da se ponašaju, jer to nije Islam i to je zločin nad čovječanstvom (zajednicom) ma ko god to uradio...



 
Svaki onaj tko sebi daje titulu šejha njemu je Ifrit (sotona) šejh,  svaki tko kao murid ne sluša šejha taj je kao Iblis (sotona) koji se pobunio protiv Allahove (Božije) rijeći...
Normalno takvi nisu i ne mogu biti vjernici jer su skrenuli  sa pravoga puta i njima su srca zapečatirana i u očima  je kopren(slijepi).


 
Svi takozvani derviši koji su izašli od takvih šejhova nisu derviši i ne mogu im se prihvatiti bej'at.
Derviši koji su davali zavjet kod ispravnog šejha i oni  koji im se prima bej'at unutar ili vanjskoj formi dužnosti pak oni koji daju Ihtisab da budu nasljednici,zastupnici šejhovi prema potrebi zajednice oni moraju imati u svojoj gradnji period gdje se po etapama sposobnosti uz nadzor šejha -vekila razvijaju od početka pa do željene  granice.
Šejhovi nisu u istu hijerarhiju pa ih dijelimo na šejhove zastupnike i šejhove postneši hilafet do onog koji predstavlja skup šejhova pod jednom kapom to je šejh-šejhova-muršid.  Često smo oslovljavali sa baba(oče) šejh i starije derviše zastupnike ili nekog večeg ranga...