ODGOJ I EDEB DERVIŠA U DANAŠNJIM VREMENIMA
I NJIHOV BEJ'AT I IHTISAB NA SVOM PUTU
Bismillahir-rahmanir-rahim
elhamdulul-lahi rabil 'alemin vesalatu vesalemu 'ala resulina ve nebijina muhammed ve 'ala ehlibejtil ešrefinet-tahirin ve 'ala ve hulefai rašidine ve 'ala a'ummetil muslimin
Eselamun 'alejkum ve rahmetulahi ve barakatuh
prvi dio:
Veliki dio šejhova ('alima) su pisali o sufizmu(dervišima) o njihovom putu ispravnosti i izbjegavajući negativne konotacije, jer u normalno stanje to i nema, uzevši u obzir izvor Kur'ana azimušan,hadithe,hadike i usmjene predaje koji su kako-tako "našli" opravdanje za ta svoja predavanja i napravili nešto što je opasno za vjeru svakog pojedinca ili zajednice.
Kad se tako dugoročno piše masa ljudi to prihvati i postaje opasno za tu religiju da svaki labilan vjernik ili oni koji bi omaložavali vjeru (tu religiju) nađu opravdanje da bi je kritizirali ili čak do te mjere vrijeđali...
Sve derviške zajednice (bratstva) raznih tarikata stvarali su zakon unutar derviškoga reda. Erkan (zakon) koji mora biti u skladu sa erkanom koji je uopče u Islamu to jest u sufizmu(šeri'ati Muhammed-Đaferi). Svaki red ima sličnosti sa prijašnjim redom ali i ima malo razlike ...( stoječi,sjedeči,u sebi,tiho,glasno... i kako se uče evradi šerif).
Onaj tko je imao sreću da naiđe na muršida (šejha-vođa) legitimnog koji (ima silsilu u svome senedu i hilafetu )može ako je uspravan i uporan da bude derviš-sufi, bez obzira na znanje (školovanje) koji mogu oni imati.
Kako je Islam religija dana od Boga i ne smije imati prisile gdje svako na svoju mogučnost (nijet-naum) pristupi koliko može jer Allah đ.š nikoga ne opterečuje preko mogučnosti svojih. Islam je vjera koja potvrđiva i prijašnje objave i samim tim je potvrda, ali je i ona koja dijeli Istinu od neistine...
Sve tako malo po malo stvaralo se prostor za one koji nehotice ili namjerno ulaze u sufizam i prave razdor velikih razmjera.
Kako u vremena Božjih poslanika tako Muhammeda (Allahov mir snjim) kad su se pojavljivali lažni proroci tako i u današnjim danima ima lažnih autoriteta koji čak neki su uspješni i napreduju na veliko...ali kod tih odmah uočiš da nije to za što su se oni izjašnjavali u ime Boga, nego je bio osobni interes(položaj,veličina,profit ili diskriminiranje religije da se pokaže negativnom,udruže se u neke grupacije potkupljujuči mase i tako rade nedjela koje se svakom zgažaju,i prave nered na zemlji.
Na to je upozorio i Božji poslanik Muhammed kad je rekao da će i u Islamu biti razne (sekte) koje će propagirati vjeru,ali svaka će biti u krivom osim jedne.
To sve zajedno vodi u košmar gdje običnom vjerniku se "gadi" i na neki način prikriva svoju religiju ili pomalo posustaje u izvršenju Božjih zadaća (šartova). Tako su se rađale samozvani šejhovi koji su nikli od onoh koji su bili sa dervišima ili su bili u društvu sa šejhovima kroz neki period pa su "nešto" znanja i pokupili.
Bez šejhovskog znanja (šeri'at-tarikat) oni su svoje neznanje opotpunili iz svoga intelekta koji je bio sve samo ne dobar i ispravan (to se dogodilo u mojem rodnom mjesti i šire, gdje sam kao dječak to pratio...pomislio sam kako oni to smiju da se tako ponašaju a sve tobože u Ime Boga...to je zločin bez presedana!
Taj zločin se proširilo i svukuda po europi i svijetu,a njihov izvor znanja je postao internet. Od takvih zajednica izađu znanja(tajnovita učenja) gdje nema ama baš nikakve veze sa Islamom pa čak i sa drugim religijama(u njiha ima svašta da ti pamet stane)...
Da ne nabrajam sve to što oni rade,samo hoču da skrenem pažnju da ne mogu tako da se ponašaju, jer to nije Islam i to je zločin nad čovječanstvom (zajednicom) ma ko god to uradio...
Svaki onaj tko sebi daje titulu šejha njemu je Ifrit (sotona) šejh, svaki tko kao murid ne sluša šejha taj je kao Iblis (sotona) koji se pobunio protiv Allahove (Božije) rijeći...
Normalno takvi nisu i ne mogu biti vjernici jer su skrenuli sa pravoga puta i njima su srca zapečatirana i u očima je kopren(slijepi).
Svi takozvani derviši koji su izašli od takvih šejhova nisu derviši i ne mogu im se prihvatiti bej'at.
Derviši koji su davali zavjet kod ispravnog šejha i oni koji im se prima bej'at unutar ili vanjskoj formi dužnosti pak oni koji daju Ihtisab da budu nasljednici,zastupnici šejhovi prema potrebi zajednice oni moraju imati u svojoj gradnji period gdje se po etapama sposobnosti uz nadzor šejha -vekila razvijaju od početka pa do željene granice.
Šejhovi nisu u istu hijerarhiju pa ih dijelimo na šejhove zastupnike i šejhove postneši hilafet do onog koji predstavlja skup šejhova pod jednom kapom to je šejh-šejhova-muršid. Često smo oslovljavali sa baba(oče) šejh i starije derviše zastupnike ili nekog večeg ranga...