29. pro 2010.

E udhu bil-lahi minešejtanir-rađim  
utječem se u Allaha od prokletog šejtana (sotone)
Inehu min Sulejmane ve inehu     Bismillahir-rahmanir-rahimod Solomona je i glasi  U Ime Allaha Milostivog Samilosnog (kur'an 27:30)






                           BOG  PRIRODA  I  ČOVJEK

Bog (Allah.đ.š) je bio skrivena riznica  i htio se pokazati,kako je u svojoj veličeni nedokučiv našim čulima,stvorio prirodu da Ga se spoznamo kroz nju.
Kurani kerim (mudri kur'an-Božji govor)prirodu usvoj njenoj ukupnosti(sva živa bića i nebeska tijela) navodi kao dokaz  Njegovog postojanja.

Sve što je stvoreno upučuje na  Tvorca.



Sva znanost sa svojim otkrićima i svojim mijenama  je usmjereno na otkrivanje  te jedne misterije :
kako postajanje  nastaje , i kada postojanje  nestaje.

Prije početka (ezeli) i ono što prethodi kao i poslije kraja (teđeli) i ono što mu slijedi  su  Božje  stvaranje.
Svaki početak je kraj nečeg što je bilo, svaki kraj je početak nečeg što će biti.



               DOKAZ   JASNI   JE  I  U  VAMA    SAMIMA (kur'an 2:28)


"kako možete da ne vjerujete u Allaha ,vi koji ste bili ništa ,pa vam je On život dao.  On će zatim učiniti da pomrete i poslije  će  vas oživjeti a onda  ćete se Njemu vratiti." 

Najbolji primjer  je začetak djeteta  u utrobi majke . Za dijete do njegova punog razvoja maternica  predstavlja  svijet.
Kad se dijete u potpunosti razvije  razara se taj njegov svijet.  Uništenje tog svijeta  je za dijete  stvaranje  jednog novog svijeta.
-Krv koja kola u čovjeka  polazi iz srca   da bi se u srce vratila.  U srce je krv svaki put u istom  trenutku 
i na kraju i na početku  svog puta.
Tako je i sva materija  vječna  u svojoj  mijeni.  A kao božje stvaranje i dokaz božjeg  postojanja  nam pruža  
 uvid u Vječnost.
Svi ti elementi,atomi,energija spoznato i nepoznato,sve je  neraskidivo povezano u kozmosu.





Kur'ani kerim kaže:    "ALLAHU LA  ILAHE  IL-LA HUVEL  HAJJUL KAJJUM"
Allah  je  nema  boga  osim   Njega  Živi  i  Vječni      (kur'an 2:255)

Tu se kao činjenica o Allahu đ.š. navodi da  Postoji.   Postojanje je Bit  božanstva.
Sveukupnost postojanja je pokazatelj i dokaz, ali ta nam bit izmiče jer su nam čula zavedena  iluzijom o kraju i nestajanju. 
Mistična i močna  formulacija  "LA ILAHE IL-LA HU" (kur'an 59:22,23)    On je Allah-nema  bogova osim On, počinje  s'negacijom iz koje  potvrđuje  Postojanje Boga    ::Nema bogova osim Boga::
na isti način  na koji  se negiranjem jednog svijeta  za dijete  stvara drugi svijet.,na isti način na koji  crne  rupe kao tama potvrđuju svijetlo,na isti način  na kojinepostojanje  potvrđuje  postojanje ,na isti način na koji  iz nespoznatog  nastaje spoznato...

Priroda i sve što je stvoreno upučuje na Tvorca.  Ono što postoji ukazuje naPostojanje. Ono što je stvarno upučuje  na Stvarnost.  Ono što je istinito ukazuje na Istinu. Ono što živi ukazuje na Život.
  Materija i sve što je stvoreno je u svom postojanju vječna.  Ono što vidimo kao početak i kraj je samo prijelaz iz onog što neznamo u ono što poznajemo. Iz  onog  što ne vidimo u ono što vidimo i suprotno.







                                      ADEM a.s.(Adam)

Allah đ.š je stvorio čovjeka kao svjesno,razumno i slobodno biće, kojem je  ostatak stvaranja  na usluzi.
Ademu su dana imena  svih stvari,znanje i pravila o dozvoljenom i nedozvoljenom.
Čovjek nije stvoren s'ciljem samo kao kao prvi,a što mu je ostatak  stvaranja na usluzi ne znači  da je ostatku svaranja nadređen.      Čovjek je prvenstveno stvoren  svjestan.  Stvoren je svijestan da bi svoju  slobodu  svjesno živio i svjedočio  Istinu,  da bi svjesno   Istini- Allahu  pokoravao.
  Onog trenutka kad je čovjek posegnuo za stablom znanja, kad je umjesto  pokoravanje Istini, izabrao  određivanje istine ,kad je kao istinu odredio    smrt-život,    kad je umjesto svjesnog života  odabrao  život u  iluziji  i  počeo vjerovati u tu iluziju postao  je smrtan.
postao je smrtan jer uzeo iluziju o postojanju smrti  kao istinu. Vjerovanjem u smrt čovjek se osudio na tu smrt.

U ovom životu kušnji i neprilika je objavljen vjerozakon  koji upučuje na pokornost,na vječnost,na život i rad,na blaženstvo, na raj (đenet-dobro), patnju,na smrt,na pakao (đehenem-loše).
   Predstavljajući misteriju za naš um  zatrti  iluzijom đehenem-đenet su nam opisani kroz slike i figure  bliske našim čulima tako da možemo birati.

Raj ili pakao su opisivani kao zrcalo ovoga svijeta    ( ili je ovaj svijet zrcalo onoga svijeta)



                                 SVIJEST

Da bi razumili  stanje  prirode (materije) od nastanka u nestajanje ili u neka  nama ne razumljiva stanja, u teološkoj misticizmu to dijelimo u četiri  oblasti tumačenja  teološke filozofije  o  prirodi.
   Dakle naš put ka razumijevanju  svijeta i procesa  je podjeljen u četiri  područja  koja na putu  spoznaje  služe kao faze.


prva faza je  Šeriat: 
Šerijat je jednostavnije   tumačenje  koje na vidljiv   našim čulima prihvatljiv  način predstavlja,  prirodu, vjeru, stvaranje ...itd

druga faza je Tarikat:
Tarikat nas  uvodi u tumačenju nevidljive strane  vidljivih pojava, duša, anđeli, materijalna bića i nevidljivo bivanje  se tu  otkrivaju kao prava bit  nama vidljivih  pojava.

treča faza je Hakikat:
Hakikat je sfera (faza) u kojoj se prihvaća Istina,Božja riječ bez špekulacije,rezerve i uzmicanja


četvrta je faza Ma'arifa:
Ma'arifa je kruna tog procesa. Tu se otkriva  svijest  s'kojom  se može  prodirati  u šeriat,tarikat i hakikat i kojom  ih se može razumjeti.
To je objedinjavanje  svih spomenutih sfera i u isto vrijeme povratak  izvornoj  svijesti  iz koje  te sfere  izviru.
Iako  na više mjesta u kur'ani kerim  stoji:
Ništa nije vječno  osim Boga, ali je to razumljivo  tek kad  dostignemo razinu  oblasti  ma'arifa  u onakvom smislu  ćemo dokučiti vječnost....

   INNE   LIL-LAHI  VE INNE   ILEJHI  RAĐI'UN
(kur'an 2:156)  Mi smo Allahovi i povratak  je  Njemu
Tu se gubi odvojenost čovjeka  i prirode i naša svijest  se otkriva  kao svijest u prirodi,

tako da   "Čovjek je svijesna  priroda"




                           ODGOJ

Derviški odgoj inzistira  znanju o tome    tko smo,što smo i što radimo.

(mi smo priroda ,svijesna a radimo protiv nje...to je jedna od primjera)
Ka takvom znanju čovjek kreće postavljajući sebi pitanja:    od kuda smo došli,  tko smo  i  kuda idemo.
   Jedini način  na koji  se  od tih  pitanja može  doći  do takvog  znanja je osvješčivanje  ovog bogom dano  život na ovoj planeti.
Jer je ova planeta  naš brod kojim plovimo kroz svemir,...kakvu je čuvamo takvu čemo je i imati.


samahatina šejh Hajrula Osmani